wtorek, 22 maja 2012

Są to: miejski portal społecznościowy orbiToruń oraz serwis informacyjno-promocyjny Kulturalny Toruń.

Chociaż jestem dopiero na czwartym roku studiów na kierunku pedagogika Toruń, pracuję już na pół etatu w małym ośrodku kultury. Bardzo lubię moją pracę, która niestety jest słabo płatna. Czasami mam z tego powodu momenty kryzysowe ponieważ oprócz satysfakcji z dobrze wykonanych zadać człowiek potrzebuje również satysfakcji materialnej a niestety tego w moim zawodzie brakuje.

Dlatego tak się cieszę że szefowa postanowiła mnie wysłać w tym roku na szkolenie w ramach Toruńskiej Akademii Kadr Kultury. Cieszę się że postanowiła we mnie „zainwestować” i powierzyć mi udział w tej akademii. Poczułam się wyróżniona bo z mojego działu – edukacji udział zaproponowała tylko mi.

Rekrutacja potrwa do 17 maja 2012 roku. Jednak mam nadzieję, że jeśli moja aplikacja będzie dobra przejdę jej proces i będę mogła zyskać w oczach mojej przełożonej no i zyskać sporo wiedzy dla siebie. Zaplanowane są specjalistyczne szkolenia dla kilkunastu osób, pracujących w instytucjach publicznych, organizacjach pozarządowych czy działających w sferze kultury.

W programie znalazły się między innymi: skuteczny fundraising, public relations, nowoczesne metody komunikacji internetowej oraz zarządzanie projektami i instytucjami kultury. Zainteresowały mnie szczególnie te punkty ponieważ dadzą mi możliwość z czasem dostosowywania się do nowych warunków pracy w kulturze. Niestety na studiach takich rzeczy nie można się nauczyć i jeśli nie uda się zrobić jakiegoś kursu wszystkich informacji trzeba na własną rękę.

Projekt jest nową inicjatywą Fundacji Stabilo, czyli organizacji pozarządowej, która obecnie prowadzi kilka najciekawszych moim zdaniem projektów kulturalnych w regionie. Są to: miejski portal społecznościowy orbiToruń oraz serwis informacyjno-promocyjny Kulturalny Toruń. Bardzo podoba mi się ta fundacja i nawet kiedyś starałam się tam o pracę ale miałam niewystarczające doświadczenie i nie bardzo znałam się na potrzebach rynku internetowego teraz po kursie mam nadzieję zdobyć nowe umiejętności.

Oprócz mnie (bo mam nadzieję ze się dostanę) w szkoleniach ma wziąć udział ok. 15 osób w tym: koordynatorzy projektów, animatorzy i organizatorzy, menadżerowie, kierownicy, dyrektorzy, specjaliści ds. promocji, PR, komunikacji, specjaliści ds. pozyskiwania funduszy i sponsoringu, prawnicy, księgowi, pracownicy administracyjni, pracownicy techniczni. Ponieważ grono odbiorców jest tak szerokie trochę boję się konkurencji. Mam nadzieję że nie będzie za dużo zgłoszeń.

Chciałabym wziąć udział w tym kursie i w przyszłości znaleźć lepszą pracę i lepiej na niej zarabiać bo obecna trochę nie jest zadowalająca pod względem warunków finansowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz