poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Toruń Festiwal Nauki i Sztuki

W dniach 20 – 24 kwietnia odbywał się w Toruniu festiwal Nauki i Sztuki to jedno z najciekawszych wydarzeń w naszym mieście. Co roku w ramach festiwalu można uczestniczyć w wielu różnych wydarzeniach dotyczących wielu dziedzin nauki i sztuki. Organizatorzy starają się zaskoczyć publiczność, dlatego przy każdej edycji pojawiają się między innymi interdyscyplinarne propozycje i tematy dotyczące życia współczesnego. Jednym z tego typu wydarzeń tym roku była dyskusja pod tytułem „Zmysły w Sieci, Polacy, Internet, Sex”.

Miałam okazję wziąć w niej udział i jestem z tego bardzo zadowolona, dlatego że oprócz studentów pojawiło się wielu wykładowców z Uczelni i udało się poruszyć naprawdę ważne tematy. Ponieważ powszechna znajomość internetu wciąż nie jest wystarczająca, a ponadto jest to przestrzeń bardzo szybkich zmian wydaje mi się, że zjawiska dotyczące internetu nie są jeszcze dobrze opisane.

Innym ciekawym moim zdaniem wydarzeniem były warsztaty ”Coś z niczego, czyli upcycling dla początkujących. Bądź kreatywny w morzu śmieci!”. Bardzo mi się podobały. Ogromną zaletą tych warsztatów była kameralna atmosfera, było nas 15 osób. Wcześniej trzeba było się na nie zapisać . Dzięki temu zebrała się grupa osób chętnych do pracy i na prawdę zainteresowanych tym tematem.

Studia na kierunku administracja Toruń nie zawsze są zgodne z moimi zainteresowaniami dlatego bardzo się cieszę kiedy w Toruniu odbywają się różne festiwale i imprezy kulturalne, dzięki temu mam możliwość rozwijania się poza uczelnią. Miałam też okazję wziąć udział w wydarzeniu pt. „Cud informacji alternatywnej które na stronie festiwalu opisano tak: „Wszechobecne, cyfrowe systemy przekazu, rzeczywistość wirtualnego nadmiaru, przesytu. Świat prawdziwy, dotykalnie sprawdzalny oddala się. A i my mniej lub bardziej świadomie odwracamy się od niego plecami. Nasz prosty projekt zachęca do ponownego, niezapośredniczonego zwrotu ku realności. Myśl Dalekiego Wschodu nazywa to "cudem uważności".

Wkraczając w świat najbliższego otoczenia z natężoną uwagą wyłowimy z niego, uzyskamy informację wprost ze źródła o przestrzeniach, sytuacjach, przedmiotach, ludziach wcześniej nie dostrzeganych, pomijanych. Funkcjonujących na marginesie, obrzeżach, poza medialnymi centrami i światłami reflektorów. Z niebytu, mocą kreatywnej uważności powołamy je do istnienia, ukazując ich pozornie nieprzydatną siłę, sens, poetykę i doniosłość egzystencji - stanie się cud artystycznie przetworzonej informacji alternatywnej. Postępowanie: Odkrycie na terenie Torunia w pobliżu budynków Wydziału Sztuk Pięknych i na ulicach je łączących miejsc szczególnych. Analiza ich jakości wizualnych i znaczeniowych da nową wiedzę o rzeczywistości.”

W zasadzie były to warsztaty podczas których oglądaliśmy od nowa najbliższą przestrzeń i uczyliśmy się zwracać na nią większą uwagę, traktować jako źródło informacji. Myślę że podczas całego czasu mich studia Toruń, nie przywiązywałam tyle uwagi do otaczającej mnie przestrzeni i tak uważnie się jej nie przygladałam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz