środa, 12 września 2012

Skyway

Jakże ja zawsze nie mogę się doczekać mojego absolutnie ulubionego wydarzenia kulturalnego w Toruniu. Uwielbiam Skyway. Uważam, że jest to tak bardzo niepowtarzalna impreza, że większość miast w Polsce nie ma szans aby nas przebić. Każdego roku na festiwalu pojawia się ponad dziesięć tysięcy osób, tylko po to aby móc podziwiać to co tym razem będzie nam zaprezentowane.

Może dokładnie wytłumaczę o co mi chodzi, bo pewnie ktoś z Was może nie wiedzieć czym jest Skyway. Jest to impreza, która w swojej świetności, łączy zarówno naukę i sztukę. I nie chodzi o jakiś tam sponsoring typu wielkie transparent studia Toruń czy jakieś inne naukowe prywatne instytucje. Po prostu wszystkie pokazy pokazują jak nasza wiedza, a nie tylko uzdolnienia plastyczne, może pomóc stworzyć coś pięknego. Wszystkie pokazy reprezentują właśnie mądrość ich twórców i dokładną, żmudną pracę nad tym aby efekt końcowy ich dzieła, był tak powalający. Dodatkowo na festiwalu odbywać się będą różne debaty, wykłady które będą prowadzić naukowcy. Dzięki temu widzowie, będą mogli dowiedzieć się czegoś więcej oprócz tego, że coś jest ładne lub im się nie podoba. W tym roku, bardzo podoba mi się motyw przewodni festiwalu, a mianowicie „narodziny gwiazdy”. Najpiękniejsze jest to, że samą gwiazdą jest Toruń. Uważam, że to bardzo miłe, że twórcy imprezy doceniają nasze miasto i chcą również innym pokazać jego potencjał. W tegorocznym programie znajdą się znakomici goście z całego świata, którzy będą mieli, jak zwykle, do zaprezentowania i przekazania publiczności, same niesamowite projekty.

Oprócz tego, że cieszę się z samego festiwalu, mój humor jest również radosny, z tego powodu, że wiem, że taka impreza przyciągnie wiele ciekawych osób. Wolę taki typ festiwalowiczów niż ten, który jeździ na piwne imprezy muzyczne. Ludzie, którzy są wstanie przyjechać z innego miasta, tylko po to aby móc coś podziwiać, zobaczyć coś pięknego, niezwykłego i pobudzającego zmysły, zazwyczaj są bardzo miłymi towarzyszami rozmów. Bo nie przyjeżdżają do Torunia pić i imprezować, ale podziwiać i zdobywać ciekawe doświadczenia. Niektórzy, zakochują się w naszym mieście i wyszukują później w Internecie zdjęcia pod hasłem architektura Toruń tylko po to żeby przynajmniej wirtualnie zobaczyć jeszcze więcej miejscowości. Wiem o tym, ponieważ w taki sposób poznałem moich znajomych z Poznania, którzy kiedyś pojawili się na Skyway. Byli bardzo zachwyceni imprezą i miastem. Wtedy ich poznałem. Bardzo miło się rozmawiało i wymieniliśmy się numerami. Później tylko wysyłali mi kolejne zdjęcia Torunia znalezione w Internecie i mówili mi, że jak do mnie przyjadą, to mam im to wszystko pokazać na żywo. Mam nadzieję, ze w tym roku też wpadnę na tak pozytywnych ludzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz